Πέμπτη 8 Μαΐου 2008

IΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος γεννήθηκε στην Αντιόχεια της Συρίας. Η μητέρα του Ανθούσα, αν και έχασε τον άντρα της πολύ νέα, αφοσιώθηκε πολλή φροντίδα στην ανατροφή του Ιωάννη και του πρόσφερε μια αξιόλογη μόρφωση.
Ο Ιωάννης σπούδασε ρητορική στη σχολή του περίφημου Λιβάνιου. Ο ίδιος ο Λιβάνιος ρωτήθηκε ποιόν θα ήθελε να αφήση για αντικαταστάτη του και αποκρίθηκε ότι θα έβαζε τον Ιωάννη, αν δεν ήταν Χριστιανός.
Ο Ιωάννης φοίτησε αργότερα σε θεολογική σχολή και μετά έζησε σε διάφορα μοναστήρια. Ύστερα έγινε Διάκονος και στη συνέχεια Ιερέας. Όταν δίδασκε το ποίμνιο του, οι ακροατές του έμεναν καταγοητευμένοι από τους ωραίους θρησκευτικούς λόγους του, γι' αυτό έλεγαν ότι από το στόμα του "έρεε χρυσός" και έτσι τον ονόμασαν Χρυσόστομο.
Αργότερα έγινε Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως. Κυβερνούσε την εκκλησία με πίστη, αγάπη, υπομονή και αυστηρότητα. Έγραψε πολλά βιβλία όπως επίσης και την Θεία Λειτουργία που ακούμε στην εκκλησία κάθε Κυριακή. Δε ΄δίστασε να κατηγορήσει και την άσωτη ζωή της αυτοκράτειρας Ευδοξίας. Γι' αυτή του την τόλμη, εξορίζεται πρώτα στον Πόντο και μετά στην Αρμενία. Πέθανε στο δρόμο της εξορίας, σε ηλικία 62 χρόνων.
Ο λαός της Κωνσταντινούπολης ποτέ δεν τον ξέχασε. Το λείψανο του μεταφέρθηκε ύστερα από λίγα χρόνια και ετάφη με τιμές στην Κωνσταντινούπολη.
Ο Άγιος Ιωάννης μιλώντας για τον Χριστό
Εγώ πατέρας, εγώ αδελφός, εγώ νυμφίος, εγώ το σπίτι, εγώ τροφεύς, εγώ ιμάτιον, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιο. Ότι θέλεις είμαι εγώ. Δεν θα χρειάζεσαι κανέναν άλλον. Εγώ θα δουλεύω. Ήλθα να υπηρετήσω, όχι για να υπηρετηθώ από άλλους. Εγώ είμαι και φίλος και ξένος και το κεφάλι και ο αδελφός και η αδελφή και η μητέρα. Είμαι όλα εγώ. Μόνο να είσαι από το σπίτι των λόγων μου. Εγώ είμαι ζητιάνος για εσένα και αλήτης για εσένα, στον σταυρό πήγα για εσένα, στον τάφο κατέβηκα για εσένα, και υψηλά στον Πατέρα μου βρίσκομαι για εσένα. Χαμηλά για εσένα παρακαλώ τον Πατέρα. Είσαι τα πάντα για εμένα, και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος και μέλος. Τι άλλο θέλεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: